Helft ouders ziet motivatieproblemen bij kind rond huiswerk en online lessen

Ongeveer de helft van de ouders met kinderen in de schoolgaande leeftijd zegt dat dat hun kinderen het moeilijk vinden gemotiveerd te blijven om huiswerk te maken en online lessen te volgen. Dat blijkt uit onderzoek van het Sociaal Planbureau Groningen onder Groningse ouders. Dit meldt Sociaal Planbureau Groningen.

Met het afstandsonderwijs verliest een deel van de kinderen de interesse in school en huiswerk. Dat constateren zowel ouders van basisschoolleerlingen als leerlingen in het voortgezet onderwijs. Een derde van de ouders zegt geen motivatieproblemen te zien bij hun kind.
 
Ouders met kinderen in het voortgezet onderwijs zijn ook niet onverdeeld enthousiast over de kwaliteit van het afstandsonderwijs. 36 procent is niet tevreden, tegen 20 procent in het basisonderwijs.
 
28 procent van de basisschoolouders en 37 procent van de ouders met kinderen in het voortgezet onderwijs denkt dat hun kind onderwijsachterstand heeft opgelopen. En 42 procent van alle bevraagde ouders verwacht dat de achterstanden niet zomaar zijn weggewerkt en op langere termijn nog zichtbaar zijn.
 
Door: Nationale Onderwijsgids