Veilig Verkeer Nederland (VVN) heeft haar spandoeken-campagne in een nieuw jasje gestoken. De boodschap aan automobilisten luidt nu: ‘Onze scholen zijn weer begonnen’ (voorheen ‘De scholen zijn weer begonnen)’. Ook het beeld is verbeterd. Scholieren communiceren nu zelf de boodschap en het handelingsperspectief is in één oogopslag duidelijk: ‘pas je snelheid aan’. Dit meldt VVN.
NOG
Veilig Verkeer Nederland lanceert nieuwe campagne voor veilig naar school
-De campagne moet helpen bij het terugdringen van het hoge aantal verkeersslachtoffers onder fietsende scholieren vlak na de zomervakantie. De campagne start daarom in de laatste week van de zomervakantie en loopt tot twee weken na de schoolstart. Naast spandoeken en posters ontvangen scholen die meedoen dit jaar ook online promotiematerialen. Doorgaans is de campagne in circa 80 procent van alle Nederlandse gemeenten te zien.
Marketeers, Communicatieprofessionals en (gedrags)onderzoekers van Veilig Verkeer Nederland hebben goed over de campagne nagedacht. De campagne is voorzien van de laatste inzichten uit de gedragswetenschap.
Om verspilling tegen te gaan, kunnen deelnemende scholen hun oude campagne-spandoeken kosteloos naar Veilig Verkeer Nederland terugsturen. Kunstenaar Sally Pittmann gaat met het materiaal aan de slag en maakt er samen met haar team nieuwe tassen van.
Door: Nationale Onderwijsgids