Afgelopen maand kwam bijlesbedrijf Lyceo in het nieuws wegens klachten van ouders: zij krijgen het geld voor examentrainingen niet terug. In een verklaring voor consumentenprogramma Radar laat Lyceo weten dat de eerste zorgen van het bedrijf uitgaan naar de honderden medewerkers die thuiszitten en naar de toekomst van de organisatie. Dit meldt de Gelderlander.
NOG
Lyceo: zorgen voor toekomst organisatie & thuiszittende medewerkers
-Doordat de examens zijn geschrapt, zijn de examentrainingen overbodig. Veel ouers hadden al betaald voor deze trainingen en willen nu hun geld terug. Lyceo biedt echter vouchers aan, die onder andere gebruikt kunnen worden voor ondersteuning bij de laatste schoolexamens, de studiekeuze en voor bijles en tentamentraining tijdens het vervolgonderwijs. De organisatie laat wel weten te begrijpen dat klanten die betaald hebben het liefst restitutie zouden ontvangen, maar meldt dat net als voor andere bedrijven geldt dat een voucher het beste alternatief is dat geboden kan worden.
“Voor Lyceo, dat het hele jaar in voorbereiding is met de planning en de logistiek van de piekprestaties in maart, april en mei, (in de voorafgaande maanden vinden alle voorbereidingen plaats) betekent dit een situatie van overmacht en acute nood, net als voor talloze andere bedrijven. Wij kunnen en mogen onze piekprestatie dit jaar niet leveren, maar willen dat in de toekomst wel blijven doen. Onze zorg ligt daarom in de eerste plaats bij onze honderden medewerkers en de continuïteit van onze organisatie,” laat het bedrijf weten.
Door: Nationale Onderwijsgids
Grote nonsens (weet ik uit kennissenkring, waarvan een student werkt voor Lyceo), want die medewerkers zijn studenten die nu gewoon zonder betaling thuiszitten. Locaties zijn scholen, dus gratis. Geen idee waar deze organisatie dus al het geld heeft gelaten. Jammer dat Radar zich heeft laten afschepen met dit excuus.
Mooie boel: hun zorgen gaan in de 1e plaats uit naar eigenbelang. Dat ze 700 ouders voor duizenden euro's hebben gedupeerd, in deze moeilijke tijd, daar hebben ze geen begrip voor. Wel: wij hebben dat geld ook nodig. Als je geen dienst levert en weigert ons geld terug te betalen, dan besteel je je klanten. Gedupeerden, verzamel je op: https://www.facebook.com/groups/218318625906636/