Lyceo: zorgen gaan uit naar medewerkers die thuiszitten & toekomst organisatie

Afgelopen maand kwam bijlesbedrijf Lyceo in het nieuws wegens klachten van ouders: zij krijgen het geld voor examentrainingen niet terug. In een verklaring voor consumentenprogramma Radar laat Lyceo weten dat de eerste zorgen van het bedrijf uitgaan naar de honderden medewerkers die thuiszitten en naar de toekomst van de organisatie. Dit meldt de Gelderlander.

Doordat de examens zijn geschrapt, zijn de examentrainingen overbodig. Veel ouers hadden al betaald voor deze trainingen en willen nu hun geld terug. Lyceo biedt echter vouchers aan, die onder andere gebruikt kunnen worden voor ondersteuning bij de laatste schoolexamens, de studiekeuze en voor bijles en tentamentraining tijdens het vervolgonderwijs. De organisatie laat wel weten te begrijpen dat klanten die betaald hebben het liefst restitutie zouden ontvangen, maar meldt dat net als voor andere bedrijven geldt dat een voucher het beste alternatief is dat geboden kan worden.
 
“Voor Lyceo, dat het hele jaar in voorbereiding is met de planning en de logistiek van de piekprestaties in maart, april en mei, (in de voorafgaande maanden vinden alle voorbereidingen plaats) betekent dit een situatie van overmacht en acute nood, net als voor talloze andere bedrijven. Wij kunnen en mogen onze piekprestatie dit jaar niet leveren, maar willen dat in de toekomst wel blijven doen. Onze zorg ligt daarom in de eerste plaats bij onze honderden medewerkers en de continuïteit van onze organisatie,” laat het bedrijf weten
 
Door: Nationale Onderwijsgids