Het Limburgse lunchconcept Bufkes gaat zich verbinden aan het Nationaal Fonds Kinderhulp. Via diverse instore-acties kunnen gasten van Bufkes sparen voor de zorgeloze jeugd van kinderen. Dat meldt Bufkes.
1 op de 12 kinderen groeit op dit moment op in armoede. Het Nationaal Fonds Kinderhulp zet zich al jaren in om deze kinderen te ondersteunen, en Bufkes wil deze kinderen op helpen. “Bij Bufkes vonden we het de hoogste tijd om ons sociale hart te laten spreken. Al voordat we allemaal geconfronteerd werden met de almaar stijgende prijzen, wilden we graag een goed doel ondersteunen”, aldus directeur van Bufkes Charles Sampers.
Actieperiode van drie maanden
Bufkes heeft een actieperiode van drie maanden opgezet om, samen met gasten, partners en franchisenemers, een verschil te maken voor de kinderen die dit het hardst nodig hebben. Ook na die drie maanden zal Bufkes zich blijven inzetten.
Kinderhulp broodje
Gasten kunnen vanaf 1 april op verschillende manieren hun steentje bijdragen aan het goede doel. Er is speciaal hiervoor het Kinderhulp broodje gelanceerd. Dat is een broodje Spicy kip mango en daarvan wordt 50 cent gedoneerd aan Nationaal Fonds Kinderhulp. Ook is er een speciale chocoladereep te koop waarvan de opbrengt ook naar Nationaal Fonds Kinderhulp gaat.
Door: Nationale Onderwijsgids / Femke van Arendonk