Huidkanker is een serieus en groeiend probleem in Nederland. Steeds meer partijen zien de noodzaak in om te helpen. Zo kondigt TopParken, een toonaangevende aanbieder van vakantieparken in Nederland, haar deelname aan de campagne "Nu smeren voor later" van de Stichting Veilig Buiten in de Zon aan. Deze campagne heeft als doel bewustwording te creëren over zonnebescherming en het voorkomen van huidkanker. Dat meldt Stichting Veilig Buiten in de Zon,
TopParken zal op al haar vakantieparken gratis zonnebrandcrème en informatiemateriaal beschikbaar stellen aan gasten. “We zijn blij met het initiatief van de Stichting Veilig Buiten in de Zon en hun campagne 'Nu smeren voor later', en zijn vastbesloten om actief bij te dragen aan het vergroten van het bewustzijn rond zonnebescherming. Als recreatiebedrijf willen we niet alleen onze gasten een geweldige vakantie-ervaring bieden, maar ook bijdragen aan hun welzijn op lange termijn. We geloven dat het stimuleren van goede zonnebeschermingsgewoonten een belangrijke stap is in die richting", aldus de woordvoerder van TopParken.
Risico's van blootstelling aan de zon
De voorzitter van Stichting Veilig Buiten in de Zon, Viviane van den Bichelaer is blij en enthousiast dat TopParken een voorbeeld geeft en hoopt dat anderen zullen volgen. "Het is goed om te zien dat TopParken aandacht besteedt aan zonnebescherming. Samen kunnen we een verschil maken en mensen bewust maken van de risico's van blootstelling aan de zon."
Duurzaamheid en welzijn
Met de deelname aan de campagne "Nu smeren voor later" van Stichting Veilig Buiten in de Zon onderstreept TopParken haar inzet voor duurzaamheid en het welzijn van haar gasten en medewerkers. Het bedrijf hoopt dat haar initiatieven anderen zullen inspireren om ook actie te ondernemen en verantwoordelijkheid te nemen voor hun huidgezondheid.
Door: Nationale Onderwijsgids