Nog altijd kiezen minder meisjes dan jongens voor techniek of technologie. Kinderen blijken al vroeg bepaalde beroepen uit te sluiten voor zichzelf. Daarbij spelen stereotype denkbeelden over bijvoorbeeld techniek een rol.
Voorlichting op jonge leeftijd en goede rolmodellen thuis en in de klas geven kinderen, en vooral meisjes, een positiever beeld van W&T. Dat blijkt uit de Attitudemeting Wetenschap & Technologie van VHTO, Landelijk expertisebureau meisjes/vrouwen en bèta/techniek.
In de whitepaper 'Hoe maak je W&T boeiend voor jongens en meisjes' lees je welke inzichten dat geeft. En welke rol je als leerkracht kunt spelen om Wetenschap & Techniek boeiend te maken voor jongens en meisjes.
Whitepaper aanvragen
Vul via deze link je gegevens in en ontvang de pdf direct in je mailbox
Ben je op zoek naar meer concrete en praktische lesideeën? Lees dan ook onze whitepaper 'Lesgeven in W&T'.
(Dit artikel wordt aangeboden door TechniekTalent.nu)