Logo_wvdmw-logo2019-margin

Van 8 tot en met 15 november vindt de Week van de Mediawijsheid weer plaats. Deze tiende editie heeft als thema: Aan of uit? De Week van de Mediawijsheid is een initiatief van het Netwerk Mediawijsheid om aandacht te vragen voor het belang van mediawijsheid voor kinderen, ouders, leerkrachten en professionals. Dit meldt Netwerk Mediawijsheid. 

De huidige generatie kinderen en jongeren groeit op in een wereld vol media. Hierin moeten ze constant keuzes maken. Slim aanstaan verrijkt het leven, maar zodra er te veel tijd wordt besteed aan appen, scrollen en liken, kan dit ten koste gaan van je lichaam, je familie en zelfs je vrienden. De Week van de Mediawijsheid 2019 heeft daarom als thema: ‘Aan of uit?’
 
De Week van de Mediawijsheid is een jaarlijks terugkerende publiekscampagne en een initiatief van het Netwerk Mediawijsheid om aandacht te vragen voor het belang van mediawijsheid voor kinderen, ouders, leerkrachten en professionals. Netwerk Mediawijsheid wordt aangestuurd door 5 toonaangevende organisaties op het gebied van mediawijsheid, namelijk Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, ECP | Platform voor de InformatieSamenleving, Human, Kennisnet en Koninklijke Bibliotheek.
 
Meer informatie is te vinden op www.weekvandemediawijsheid.nl.
 
Door: Nationale Onderwijsgids