MAASTRICHT - Probleemgestuurd Onderwijs (PGO) sluit goed aan bij de hedendaagse inzichten in leren. Maar permanente innovatie van PGO is nodig om aan te zetten tot beter leren. Dat is de kernboodschap van de oratie van prof. dr. Diana Dolmans.
Woensdag 27 juni 2012 houdt Dolmans om 16.30 uur haar oratie 'Innoveren om beter te leren' in de Aula aan de Minderbroedersberg 4-6 in Maastricht. Daarmee aanvaardt ze de leerstoel Innovatieve Leeromgevingen aan de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences.
Dolmans doet al jaren onderzoek naar innovatieve leeromgevingen in het algemeen en PGO in het bijzonder. In PGO werken studenten onder begeleiding van een docent in kleine groepen van ongeveer tien studenten samen aan problemen of leertaken. In haar inaugurele rede gaat Dolmans in op de vraag wat we tot nu toe weten over leren en over PGO en wat nog verder onderzoek behoeft.
Via Nieuwsbank.nl
© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres