![Normal_student_studeren_cursus_](/uploads/article/article_image/11912/normal_student_studeren_cursus_.jpg)
NIJMEGEN - De werkdruk van leerkrachten kan worden verlaagd door in het voortgezet onderwijs gebruik te maken van studenten. Dit is een van de uitkomsten van het project 'Educatieve CoAssistent'. Dat meldt de website van de Radboud Universiteit Nijmegen.
Het project 'Educatieve CoAssistent' heeft in de voorbije drie jaar plaatsgevonden op zestien scholen in Amsterdam en op zeven scholen in het zuidelijke deel van Noord-Holland. Educatieve coassistenten (ECA's) zijn studenten in het hoger beroepsonderwijs of wetenschappelijk onderwijs die wel in het voortgezet onderwijs werkzaam willen zijn, maar niet een lerarenopleiding volgen.
Met het project 'Educatieve CoAssistent werd beoogd deze studenten enthousiast te maken voor het vak van leraar. Een ander doel van dit project was het lerarentekort te verminderen en zodoende voor leerkrachten de druk enigszins van de ketel te halen.
© Nationale Onderwijsgids / Richard Heeres