Nuffic lanceert de nieuwe campagne #Wereldklasse. Met de campagne wil Nuffic in de komende maanden mbo-scholen bewust maken van de meerwaarde van internationalisering. Dit meldt Nuffic.
Hoe zorg je ervoor dat studenten de kennis, vaardigheden en houding ontwikkelen om zich optimaal staande te houden op de internationaal georiënteerde arbeidsmarkt en interculturele samenleving? Hoe gebruik je internationalisering voor innovatie en verrijking van je curriculum? Op welke manier kan internationalisering docenten helpen inspireren en ontwikkelen? Al deze onderwerpen komen aan bod in de online campagne ’Wereldklasse’ die in de maanden december, januari, februari en maart zal lopen.
Wereldklasse
De campagne richt zich op mbo-scholen en laat de meerwaarde van internationalisering in het mbo zien. Verschillende personen vertellen over de betekenis van internationalisering voor hun leven, school en werk. Zo is internationalisering niet alleen van belang voor het werk van de internationaal coördinator, maar ook voor anderen die werkzaam zijn in de mbo-school.
Positieve invloed internationalisering
In de campagne staan vier personen centraal: student Gamze, docent Saïd, opleidingsdirecteur Margo en retailexpert Leo. Ze nemen de doelgroep mee in hun dagelijkse wereld en vertellen over de positieve invloed die internationalisering heeft op hun werk, studie en leven. In de periode tot en met maart 2020 staat elke maand een van de vier hoofdpersonen centraal in de campagne.
Door: Nationale Onderwijsgids