Tijdens de afsluiting van de Week van het Geld heeft koningin Máxima twee awards uitgereikt. Deze awards gingen naar leerlingen in het voortgezet onderwijs en studenten in het mbo die de beste inzending hadden voor een jongerencampagne over goed omgaan met geld. Het Terra College uit Emmen nam de award voor het voortgezet onderwijs in ontvangst en in de categorie mbo kon ROC Nijmegen met de prijs naar huis. Het thema van de Week van het Geld 2024 was ‘Hoe ben jij je GELD de BAAS?’. Dit meldt Week van het Geld.
Van 11 tot en met 15 maarten zetten duizenden scholen in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en het mbo zich in om met kinderen en jongeren te praten over goed omgaan met geld. De twee awards waren voor leerlingen die op basis van themapakketten van ‘Wijzer in geldzaken’ een campagne hierover hebben gemaakt. Het Terra College uit Emmen mocht als middelbare school met de prijs naar huis dankzij de campagne ‘Wees geen catch, let op je Cash!’. Het ROC in Nijmegen introduceerde de campagne ‘Financiële fitheid: jouw sleutel tot succes. Begroting = Koning!’ en won daarvoor de Week van het Geld Award in de categorie mbo.
Door: Nationale Onderwijsgids / Johanne Levinsky