Logo_corona_killen

Meerdere veiligheidsregio's werken met de speciale jongerencampagne 'Slimmer chillen = Corona killen', die gericht is op jongeren en studenten. Het daagt hen uit om creatief na te denken over hoe zij slimmer kunnen chillen, met of zonder vrienden, rekening houdend met alle beperkingen in coronatijd. Dit meldt gemeente Groningen.

De belangrijkste boodschap van de campagne is: houd 1,5 meter afstand. Dit geldt immers voor jongeren vanaf 13 jaar. Het daagt jongeren en studenten uit om slimmer te chillen. Bijdragen in film, foto of tekst kunnen gedeeld worden op TikTok en Instagram, voorzien van #slimmerchillen. Ook kunnen bijdragen gemaild worden naar info@slimmerchillen.nl. Op de website www.slimmerchillen.nl zijn bovendien diverse voorbeelden te vinden. Wekelijks worden de drie leukste inzendingen beloond met een waardecheque van 50, 20 of 10 euro.
 

Jongeren en studenten in Groningen

De campagne is inmiddels ook in Groningen gestart. "Over het algemeen hebben jongeren en studenten zich heel goed aan de maatregelen gehouden de afgelopen weken", vertelt Koen Schuiling, voorzitter van Veiligheidsregio Groningen. "Helemaal met het mooie weer kan ik me goed voorstellen dat het soms best lastig is om zoveel mogelijk thuis te blijven en afstand te houden. Ik heb er dan ook veel waardering voor hoe we dat in Groningen met elkaar gedaan hebben. Een campagne met een positieve insteek, waarbij jongeren en studenten worden uitgedaagd om te denken in mogelijkheden, waarbij je anderen ook op leuke ideeën kan brengen, juich ik dan ook van harte toe."
 

Gezamenlijke campagne

'Slimmer Chillen = Corona Killen' is een gezamenlijke campagne van de Veiligheidsregio's Hollands Midden, Kennemerland, Groningen, Fryslan, Utrecht, Noord- en Oost-Gelderland, Rotterdam-Rijnmond, Haaglanden en Zuid-Holland Zuid.
 
Door: Nationale Onderwijsgids