Kinderopvangorganisatie Kindergarden lanceert speciale campagne

Kindergarden lanceert de campagne 'Kindergarden, echt alléén voor kinderen!'. Samen met creatief bureau Tante Tini ontwikkelde Kindergarden een campagnevideo die laat zien hoe een volwassene een dag bij de kinderopvangorganisatie beleeft. De campagne is een knipoog naar de reacties van enthousiaste ouders die aangeven zelf ook wel eens een dagje bij Kindergarden te willen doorbrengen. De campagne gaat op 10 maart live met uitingen op Google, Meta, TikTok en digital out-of-home. Dat meldt Kindergarden. 

Bij Kindergarden draait alles om de beleving van het kind. De rust en aandacht op de groep, een vertrouwde en liefdevolle omgeving en een doordachte inrichting - zoals het meubilair en spelmateriaal - stimuleren zelfstandigheid en nieuwsgierigheid. Alles is zorgvuldig afgestemd op de ontwikkeling van het kind - en dat merken ouders. Zij geven in hun feedback geregeld aan dat ze ook wel eens bij Kindergarden zouden willen vertoeven. Dit inspireerde de organisatie tot de campagne. 'Kindergarden, echt alléén voor kinderen!' speelt in op het gevoel dat het bijna jammer is dat opvang alleen voor kinderen is.

Belangrijke speerpunten 

In de online commercial volgen we een vader tijdens een dag op de opvang en zien we enkele belangrijke speerpunten van de kinderopvangorganisatie terug: één-op-één-aandacht, buitenspelen in avontuurlijke tuinen en verse en gevarieerde maaltijden. De campagnevideo eindigt met de slogan 'Het zit 'm in alles', waarmee Kindergarden het belang van goed doordachte opvang nog eens onderstreept: alles om een kind heen heeft invloed en met behulp van de speerpunten en het pedagogisch programma wil de organisatie zorgen dat die invloed zo positief mogelijk is.

Campagne met een knipoog 

Age Sluis, Directeur Marketing en Klantrelatie bij Kindergarden: "We zijn ontzettend blij met de samenwerking met Tante Tini en het resultaat van deze campagne. Op een luchtige en speelse manier komen de aspecten aan bod die wij zo belangrijk vinden en die ouders ook enorm blijken te waarderen. We hopen met deze campagne met een knipoog te laten zien waar wij als kinderopvangorganisatie voor staan."

Door: Nationale Onderwijsgids 
Beeld: Melvin Winkeler