Stichting Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) is de campagne 'Haal de toekomst in huis' gestart. Het doel van de campagne is om het maatschappelijk belang van praktijkopleiden in een erkend leerbedrijf onder de aandacht te brengen. Dat meldt SBB.
De campagne draagt voor scholen bij aan voldoende goede stageplaatsen en leerbanen voor hun studenten. Tijdens de campagne krijgen bedrijven die nog geen erkend leerbedrijf zijn informatie over wat het inhoudt om erkend leerbedrijf te zijn. Ook roept SBB bedrijven op om een plek voor een mbo-student beschikbaar te stellen.
Op 22 juni is de campagne van start gegaan met het uitzenden van radiospots gericht op werkgevers. Vanaf 27 juni volgt de actieweek 'SBB on tour' waarin SBB-adviseurs praktijkleren zo veel mogelijk leerbedrijven bezoeken.
Met stageplekken en leerbanen nemen leerbedrijven gemiddeld de helft van de opleidingstijd voor hun rekening van bijna 500.000 mbo-studenten. Om een leerbedrijf te worden moeten bedrijven een erkenning aanvragen.
© Nationale Onderwijsgids