Tijdens een feestelijk etentje voor alle leerkrachten en medewerkers van Stichting Christelijk Primair Onderwijs (SCPO) is gevierd dat alle 8 basisscholen van de stichting het basisarrangement van de Onderwijsinspectie hebben behaald. Dat betekent dat alle scholen volgens de gestelde norm presteren en daarmee ‘groen’ zijn verklaard. Wethouder Willem de Jager van Onderwijs kwam langs om het bestuur en de medewerkers te feliciteren en complimenteren met het behaalde resultaat.
Zorg voor goed onderwijs
De kwaliteit van het onderwijs is primair de verantwoordelijkheid van de schoolbesturen, maar wordt door de gemeente Lelystad gezien als een gezamenlijke zorg omdat het gaat om kwalitatief goed onderwijs voor alle Lelystadse kinderen. Wethouder Willem de Jager: “We mogen trots zijn dat in Lelystad inmiddels bijna alle basisscholen voldoen aan de gestelde normen van de Onderwijsinspectie. Binnen de SCPO voldoen zelfs álle scholen aan deze normen. Dat is een goede prestatie, die dankzij de inzet en capaciteiten van de leerkrachten is behaald.” De wethouder overhandigde Harald Leeuwis, van het College van Bestuur SCPO, voor elke school twee kinderboeken met in de titel het woord “groen” verwerkt.
Leerkrachten bedankt
De 8 scholen van SCPO zijn: Vogelveste, Driestromenland, De Driesprong, De Horizon, Ichthus, De Schakel, De Mozaïek en Wingerd. Op alle scholen is het met weinig middelen en hard werken door de leerkrachten, gelukt om het basisarrangement te behalen. De leerkrachten zijn hiervoor bedankt door het bestuur van SCPO tijdens het etentje, waarbij ook genoten kon worden van een cabaretvoorstelling.
Lelystadse Educatieve Agenda
Het verbeteren van de onderwijskwaliteit staat nadrukkelijk op de Lelystadse Educatieve Agenda. In deze educatieve agenda staan maatregelen als het inzichtelijk maken van de opbrengsten en resultaten van de leerlingen, het versterken van de leerkrachten en het versterken van de kwaliteit van goed taal- en rekenonderwijs. Ook is er aandacht voor het opbrengstgericht werken door de schoolbesturen en de inzet in onderwijskundig leiderschap.
© Nationale Onderwijsgids