
De chocoladeletters D werden weer verkocht ter ere van de overleden Sinterklaasjournaal-presentatrice Dieuwertje Blok. Inmiddels zijn de letters D van het merk Tony Chocolonely online uitverkocht. De opbrengt van 10.000 euro gaat naar KWF Kankerbestrijding. Dat meldt Hart van Nederland.
Bij de letter staat de tekst: ‘Helaas is het trieste nieuws naar buiten gekomen dat Dieuwertje Blok is overleden aan de gevolgen van kanker. Dieuwertje stond voor verbinding wanneer dat niet altijd even makkelijk was.”
Letter 'D'
Illustrator Björn Remmerswaal kwam met het idee voor het verkopen van de chocoladeletters en het doneren van de opbrengst. In een bericht op LinkedIn liet hij weten dat het mooi zou zijn als de letter ‘D’ even terugkwam in de supermarkten en daarbij tagde hij Tony’s Chocolonely.
2500 chocoladeletters
Via de webshop van het chocolademerk zijn in 24 uur tijd 2500 chocoladeletters verkocht. Daarmee is iets meer dan 10.000 euro opgehaald voor KWF Kankerbestrijding.
Door: Nationale Onderwijsgids / Femke van Arendonk