
Op woensdag 26 februari vindt een bijzondere opening plaats in Rijssen: De pop-upstore van Kesbeke augurken in samenwerking met Matsi opent zijn deuren voor klanten. De pop-upstore is een initiatief van Matsi, een gezamenlijk onderwijsinitiatief van ROC van Twente en Reggesteyn in Rijssen samen met de gemeente van Rijssen. Doel is om studenten en leerlingen te laten samenwerken met (lokale) ondernemers om zo veel te kunnen leren van elkaar op ondernemersvlak. Dat meldt het ROC van Twente.
Kesbeke Augurken is vooral bekend geworden van de tv-serie De Augurkenkoning. Na een zeer geslaagde ontmoeting en delen van elkaars plannen stond Kesbeke open voor de samenwerking met de scholen en de gemeente Rijssen. In Amsterdam kwam de samenwerking met scholen niet echt van de grond waardoor Kesbeke zijn pijlen verlegde naar het Oosten van het land.
Jamar Pluimers (coördinator van Matsi en docent Commerciële Economie): "Het was altijd mijn wens om veel samen te werken met ondernemers en de studenten op die manier te leren ondernemen. Dat we nu zo’n gerenommeerd merk hebben gevonden om mee samen te werken is wel een droom die uitkomt!"
Doorlopende leerlijn
In de pop-upstore zullen exclusieve Kesbeke producten verkrijgbaar zijn die normaal alleen via de webshop verkrijgbaar zijn, zoals bijvoorbeeld speciale sauzen. Het project is een onderdeel van een zogenaamde doorlopende leerlijn. Een samenwerkingsverband tussen Reggesteyn en de opleiding Retailmanager van ROC van Twente in Rijssen.
Pop-upstore
Er zullen bij de opening allerlei activiteiten zijn zoals tekeningen inleveren voor kinderen, een prijsverloting en een bekende Nederlander die de opening doet. De pop-upstore is vier weken geopend, gedurende het project van de studenten en leerlingen.
Door: Nationale Onderwijsgids