Virtual Reality wordt steeds meer realiteit. Op 3 februari 2016 is het symposium Virtual Reality in het Onderwijs (#VRIHO). Het symposium wordt georganiseerd door een groep vierdejaarsstudenten met de specialisatie Media en Educatie van opleiding media, informatie en communicatie aan het Saxion in Enschede. Dat meldt Saxion.
Vanuit de klas de Chinese muur bezoeken of aanwezig zijn bij de eerste maanlanding? Dat kan. Met de opkomst van virtual reality is er opeens heel veel mogelijk. Niet alleen in computerspellen, maar ook in de klas. Maar wat betekent dit voor het onderwijs? Wat zijn de voor- en nadelen van het implementeren van virtual reality in de klas? En wat kan je dan zoal doen? Op dit soort vragen wordt antwoord gegeven tijdens het symposium Virtual Reality in het Onderwijs.
Willem-Paul Brinkman, universitair docent aan de TU Delft, vertelt over de toekomst van virtual reality,maar ook over de geschiedenis hiervan. Edward Tetteroo, ThisPage Amsterdam, laat een van zijn virtual reality projecten zien. Met zijn simulatie laat hij zien hoe het is om een vluchteling te zijn. Robin de Lange vertelt over de toepassing van virtual reality voor verschillende studiegebieden en tot slot gaat Sander Veenhof in op de toekomst van virtual reality in het onderwijs en wat de voor- en nadelen hiervan zullen zijn.
Het symposium is bedoeld voor docenten, schoolleiders, studenten of geïnteresseerden. Op www.vronderwijs.nl is meer informatie over het symposium en de tickets te vinden.
© Nationale Onderwijsgids