Normal_adhd_school_kinderen

Vanaf nu is de inschrijving geopend voor de tweede webinar over omgaan met drukke, dwarse of dromerige kinderen in de klas. Het online seminar vindt plaats op 27 januari 2015 om 20.00 en wordt gegeven door kinderpsychologe Noëlle Pameijer. Dit meldt Eduseries.

Pameijer werkt als kinderpsycholoog bij het Regionaal Orthopedagogisch Instituut Annie M.G. Schmidt en bij Kwaliteit In Nascholing. Zij schreef onder meer de boeken 'Handelingsgericht werken in de klas' en 'De leerkracht doet ertoe'. Tijdens het webinar zal Pameijer ingaan op de handelingsgerichte aanpak van ADHD. Zowel leerkrachten als ouders en zorgverleners kunnen deelnemen aan het college waarin de psychologe concrete handvatten zal aanbieden.

Het webinar wordt gegeven in het kader van het onderzoekproject Anders denken over drukke, dwarse en dromerige kinderen van dr. Laura Batstra van de Rijksuniversiteit Groningen. Het onderzoek gaat onder meer in op de uitdagingen waar docenten voor staan wanneer zij leerlingen in de klas hebben met (het vermoeden van) ADHD. Batstra heeft daarbij een kindvriendelijke benadering ontwikkeld voor de behandeling van ADHD. Zij pleit voor een zogenoemd Stepped Diagnosis ADHD waarmee zowel overdiagnostiek als onderbehandeling kan worden voorkomen.

Inschrijven voor het webinar kan via het inschrijfformulier op de website van Eduseries. Deelnemers die ook het eerste deel van de webinar hebben gevolgd, ontvangen een tijdschrift met extra informatie over het onderwerp.

© Nationale Onderwijsgids