
Tony Chocolonely had nooit verwacht dat de chocoladeletter ‘D’ zo snel uitverkocht zou zijn. Er waren 2500 chocoladeletters beschikbaar, maar er komen geen nieuwe letters meer in de verkoop. Dat meldt Hart van Nederland.
Verschillende chocolademerken kregen een bericht van illustrator Björn Remmerswaal om weer chocoladeletters te verkopen. Tony Chocolonely liet onder het bericht van Remmerswaal op LinkedIn weten dat op hun website de chocoladeletter ‘D’ te koop was. De opbrengst ging naar KWF Kankerbestrijding.
Binnen 24 uur uitverkocht
2500 letters waren beschikbaar en binnen 24 uur uitverkocht, aldus de chocoladegigant. “Dit laat zien hoe wat een mooi persoon Dieuwertje was.” Tony Chocolonely laat weten nog steeds vragen van mensen te krijgen wanneer ze de letter weer verkopen, maar dat gaat niet meer gebeuren.
Mooi eerbetoon
KWF Kankerbestrijding vindt het een mooi eerbetoon aan Dieuwertje Blok. De familie van Dieuwertje heeft aan Remmerswaal laten weten dat ze de actie een mooi gebaar vinden en dat ze ook al wat letters hebben besteld.
Chocoladeletters
De chocoladeletters gingen ter ere van de overleden Sinterklaasjournaal-presentatrice Dieuwertje Blok weer in de verkoop.
Door: Nationale Onderwijsgids / Femke van Arendonk